TERAPIE LOGOPEDICĂ

Acest blog este destinat parinţilor ai căror copii au dificultăţi in insuşirea pronunţiei,citirii si scrierii.Sper,de asemenea, să fie util logopezilor aflati la început de carieră,cât si tuturor celor care doresc să se informeze.

Specificul lecţiilor logopedice care vizează terapia dislaliilor

pe Aprilie 9, 2012

       Scopul acestui articol  cu rol informativ pentru părinţi este acela de a fi avertizaţi asupra riscului care poate apărea în cazul în care  retrag copilul de la activităţile de terapie fără să aştepte să parcurgă  toate etapele recuperatorii.In această situaţie corectarea este de suprafaţă (mai ales când sunt mai multe sunete afectate însoţite şi de un vocabular sărac sau de tulburări de ritm si flueţă ).Neajunsurile se vor vedea când copilul va intra la şcoală şi  când nu va face faţă exigenţelor programei .(dificultăţi mai ales in  scrierea după dictare şi chiar în transcriere şi la citit).

            Dupa terminarea etapei de fixare a diagnosticului diferenţial,incepe terapia logopedică propriu -zisă cu urmatoarele etape:

-1*etapa pregatitoare în care se pune accent pe terapia individuală şi în grup;

-2*dezvoltarea mobilităţii generale  şi a segmentelor implicate în actul vorbirii: faţă, obraji, buze, limbă,văl palatin,faringe, maxilare);

3*-formarea şi dezvoltarea respiraţiei corecte;

4*-dezvoltarea auzului fonematic;

5*-exerciţii pregatitoare pentru articularea sunetelor;

6*-impostarea sunetelor deficitare (cand exista mai multe sunete exista o ordine prestabilita in lucrările de specialitate);

7*-consolidarea prin introducerea sunetului în silabe, cuvinte,sintagme;

8*-automatizarea sunetului (prin introducerea în vorbirea curenta);

9*-evaluarea(facută numai de specialist);

                Parcurgerea acestor etape se poate face intr-un ritm mai alert sau mai incetinit în funcţie de particularităţile individuale ale fiecărui copil.

                La Cabinetul logopedic ,avand in vedere numărul mare al copiilor înregistrati cu tulburări de vorbire ,aceştia pot fi programaţi cel mult de două ori pe saptămână. Când părintele se implică în corectare continuînd într-un ritm susţinut exerciţiile care i se dau acasă ,corectarea este mult mai rapidă.

          Părinţii trebuie să înteleagă faptul că  nu întâmplător pregătirea de bază a logopedului este in Psihopedagogie(Logopedia este o ramură a Psihologiei).

          Limbajul este un subsistem al sistemului psihic in ansamblu ,deci nu poţi corecta vorbirea dacă nu educi întreaga personalitate a copilului,care presupune: senzatii, percepţii,reprezentări, gândire, afectivitate, voinţă,motivaţie,atitudine,caracter.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: