TERAPIE LOGOPEDICĂ

Acest blog este destinat parinţilor ai căror copii au dificultăţi in insuşirea pronunţiei,citirii si scrierii.Sper,de asemenea, să fie util logopezilor aflati la început de carieră,cât si tuturor celor care doresc să se informeze.

Program de terapie a bâlbâielii

pe Aprilie 5, 2012
 
 

FIŞA INDIVIDUALĂ DE PROGRAMARE ŞI EVIDENŢA TERAPIEI LIMBAJULUI

***************************************************************************

Nume şi prenume                                                                                     

       Grupa mijlocie

        Diagnostic—Rotacism+Balbism

                                                                                                                            

Rezultate la probele cu specific logopedic

 

Limbajul vorbit ;asimilare:

– vocabular limitat(substantive, verbe,adjective şi noţiuni spaţio-temporale);asociază cuvintele bazându-se pe experienţa proprie;

-slabă flexibilitate în alegerea cuvintelor;

-cunoştinţe limitate de vocabular abstract;

-dificultăţi de metalimbaj;

-înţelege sensul propoziţiilor simple

confundă faptele importante cu detaliile;

LImbajul vorbit;utilizare:

-greşeli de articulaţie(rotacism)

-limbaj expresiv limitat; nu indică timpurile ,pluralul;

-utilizează greşit gramatica;

-schimbă des subiectul;nu oferă suficiente informaţii interlocutorului;

-nu ştie să povestească;

-repetă prima silabă(ma,pa,ba,ca etc.);

– lipsa prozodiei:ritm, intonaţie, acent;

-vobire pe inspir ;

-inspiraţie şi expiraţie  

scurte; 

-lipsa supleţei în funcţionarea organelor

fonoarticulatorii-slabă mobilitatefacială, labială, lin guală;

-ritm încetinit;

 

Tipul tulburării de limbaj Forme ale terapiei recomandate Perioada Obs.
TULBURĂRI DE PRONUNŢIE+TULB. DE RITM ŞI FLUENŢĂ

 

 

 

 

 

 

                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Formarea unei atitudini conştiente , juste faţă de bâlbâit din partea familiei, grădiniţei în vederea r4ducerii intensităţii factorilor conflictuali care întreţin bâlbâiala.-regim de viaţă echilibrat.

-medicaţie adecvată

 

2.Psihoterapie de grup sau indivioduală:

 

-raporturi intime pline deîncredere cu copilul bâlbâit;

-convorbiri vioaie , sincere pentru crearea convingerii că bâlbâiala este pasagere şi că nu trebuie privită ca pe o nenorocire;

-evitarea accenturii excesive a defectului şi a compătimirii;

-abaterea atenţiei de la suferinţă;

-înlăturarea încordării psihice ;

 

2.Reeducarea personalităţii traumatizante din punc de vedere psiho-fiyiologic a bâlbâitului , cu înlăturarea concomitentă a tulburărilor neurologice în domeniul funcţiei articulaţiei sunetelor;

 

3.Dezvoltarea memoriei ţi a atenţiei pri ex. care să necesite trecerea rapidă de la o situaţie la alta , verbalizarea mişcării;

 

4. Dezvoltarea gândiri logice prin ex. de memorare logică, de sistematizare a noţiunilor, etc;

 

5. Ed. voinţei prin activităţă care să-l facă să acţioneze calm , echilibrat, stăpânit , să respecte programul de lucru , pauzele, durata activităţilor ;

 

6 Călirea afectivă prin creşterea rezistenţei la factorii traumatizanţi , aplicarea csugestiei şi autosugestieia meloterapie , artterapie, etc;

 

6. Dsciplina conduitei şi disciplina gândirii prin ex. , jocuri cu respectarea regulilor, ritmuri încete calmante, limitări cantitative ale mişcărilor , jocuri în care este nevoie să să stea mult în picioare, să se scoale, să tacă , focuri cu cântec şi mişcări lente, e5c.povestiri din memorie , povestirea precisă a celor auzite;

 

7. Dezvoltarea dinamicii concomitent cu dezvoltarea vorbirii prin:

-ex. de corectare a defectelor de pronunţie;

-ex. de gimnastică şi dezinhibare ;

-ritm acentuat în vorbire şi în mişcări;

-ex. de coordonare a vorbirii cu mişcările braţelor , trunchiului, picioarelor ;

-antrenarea necesităţii de a comunica prin vorbire ;

-jocuri de mişcare însoţite de de vorbire în cor;

 

8. Educarea controlului emotiv şi a controlului voluntar a muşchilor folosiţi în vorbire prin:

– pronunţare ritmică , variaţia intonaţiei, accentului,tempoului, relaxare generală a corpului însoţită de de o inhibiţie voluntară , conştientă , directă;

-emiterea unor vocale , de relaxare , pentru producerea de tonuri line , bine modulateşi relaxate;

 

9.Însuşirea deprinderilor corecte de vorbire şi preîntâmpinaea pierderilor în condiţii de vorbire practică prin:

– inspir regulat , profund, care să crească încet în volum ;

-expiraţie completă , regulată, netedă;

-ed. motricităţii aparatului fonotor;

-ed. armoniei mişcărilor ;

-ritmoterapie( ed. mişcărilor ritmice după metronom, ale mâinii şi picioarelor, mişcări ritmice ale corpului legate de respiraţie şi vorbire, jocuri , dansuri, cântecul în diferite forme);

-vorbire lentă, legată, melodică;

-vorbire asociată;

-vorbire reflectată;

-vorbire independentă;

-vorbire naturală în activitatea practică şi în orice situaţie:

-(exersarea vorbirii în afara colectivului . la magazin, în autobuz, pe stradă, în vizite,etc.);

-conversaţia pe diferite teme;

-scenete;

-dialoguri ;

-recitare, vorbire în public;

 

 

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: