TERAPIE LOGOPEDICĂ

Acest blog este destinat parinţilor ai căror copii au dificultăţi in insuşirea pronunţiei,citirii si scrierii.Sper,de asemenea, să fie util logopezilor aflati la început de carieră,cât si tuturor celor care doresc să se informeze.

Fişă de evidenţă şi terapie a comportamentului verbal (2)

pe Aprilie 5, 2012

FIŞA INDIVIDUALĂ DE PROGRAMARE ŞI EVIDENŢA TERAPIEI LIMBAJULUI

Nume şi prenume:

Clasa/grupa

Diagnostic:Dislalie audiogenă

Tipultulburăriide limbaj Forme ale terapieirecomandate Perioada Obs.
 -tulb .de pronunţie(pe fond de hipoacuzie de percepţie bilaterală medie spre severă)omisiuni de sunete;

deformări;

înlocuiri;

confuzii între consoane surde şi sonore;

dificultăţi în înţelegerea conţinutului cuvintelor;

dificultăţi în înţelegerea contextului;

dificultăţi lexicale,

morfologice,

sintactice.

-nu redă ideile în succesiune logică-

-dificultăţi de organizare şi structurare spaţio-temporală;

-atenţie fluctuantă;.

-fatigabilitate.

-Psihoterapia logopedică(îndrumarea simplă,impresionarea sugestivă ,fapta imediată,)seva extinde şi asupra familiei;-Dezvoltarea mobilităţii ge nerale şi a mobilităţii organelor fonoarticulatorii.-Ex.pentru formarea şi dezvoltarea unei respiraţii corecte.

-Gimnastică respiratorie verbală;

-Ex.pentru dezvoltarea auzului fonematic:

     -onomatopee;

 -silabe opuse;

    -diferenţierea consoanelor surde-sonore;

    -transformarea cuvintelor prin înlocuirea de sunete sau silabe;

   -analiză fonetică;

    -completarea cuvintelor cu silabe care lipsesc;

    -indicarea sunetului omis de logoped;

-corelare a sunetului cu obiecte care produc sunetul;

 -pronunţare ritmică;

 -frământări de limbă;

-înregistrări pe bană cu auto apreciere;

-_Ex.pentru consolidarea sunetelor obţinute în perioada de demutizare:

-ex. cu silabe directe,indirecte,reflectat şi independent;

.ex. cu cuvinte mono.bi ,polisilabice în care sunetul se află în diferite poziţii;

-Ex. vizând automatizarea sunetului:

  -propoziţii care conţin cuvinte cu sunetul corectat în diferite pioziţii.

-Ex.vizând introducerea sunetuluisunetului corectat în vorbirea curentă:;

  -repovestiri;

  -povestiri după ilustraţii,tablouri,diafilme,casete;

  -memorizări;

  -ghicitori;

  -discuţii liber;:

  -dialog.

-Psihoterapia logopedică(îndrumarea simplă,impresionarea sugestivă ,fapta imediată,)se

va extinde şi asupra familiei;

-Dezvoltarea mobilităţii ge nerale şi a mobilităţii organelor fonoarticulatorii.

-Ex.pentru formarea şi dezvoltarea unei respiraţii corecte.

-Gimnastică respiratorie verbală;

-Ex.pentru dezvoltarea auzului fonematic:

     -onomatopee;

    -silabe opuse;

    -diferenţierea consoanelor surde-sonore;

    -transformarea cuvintelor prin înlocuirea de sunete sau silabe;

   -analiză fonetică;

    -completarea cuvintelor cu silabe care lipsesc;

    -indicarea sunetului omis de logoped;

  -corelare a sunetului cu obiecte care produc sunetul;

 -pronunţare ritmică;

 -frământări de limbă;

-înregistrări pe bană cu auto apreciere;

-_Ex.pentru consolidarea sunetelor obţinute în perioada de demutizare:

-ex. cu silabe directe,indirecte,reflectat şi independent;

.ex. cu cuvinte mono.bi ,polisilabice în care sunetul se află în diferite poziţii;

-Ex. vizând automatizarea sunetului:

  -propoziţii care conţin cuvinte cu sunetul corectat în diferite pioziţii.

-Ex.vizând introducerea sunetului corectat în vorbirea curentă:;

  -repovestiri;

  -povestiri după ilustraţii,tablouri,diafilme,casete;

  -memorizări;

  -ghicitori;

  -discuţii liber;:

  -dialog.

Se va urmări formarea unui vocabular tematic pe centre de interes.

-Ex.pt înlăturarea în etapa de predislexie şă predisgrafie a tulburărilor instrumentale:

 -dezvoltarea forţei musculare,a mişcărilor de fineţe a braţelor şi a mâinii dominante;

-formarea şi dezvoltarea abilităţilor şi structurilor perceptiv-motrice ,,vizuale,auditive(schemă corporală,lateralitate,formă,culoare)

-formarea structurilor de orientare,organizare şi structurare spaţio-temporală.

-Dezvoltarea acuitătii vizuale:

-discriminare formă-fond;

-coordonare mână-ochi;

-dezvoltarea memoriei vizuale;

Devoltarea atentiei vizuoauditive.

 


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: