TERAPIE LOGOPEDICĂ

Acest blog este destinat parinţilor ai căror copii au dificultăţi in insuşirea pronunţiei,citirii si scrierii.Sper,de asemenea, să fie util logopezilor aflati la început de carieră,cât si tuturor celor care doresc să se informeze.

Evidenţa şi terapia comportamentului verbal

pe Aprilie 5, 2012

                              FIŞĂ INDIVCIDUALĂ DE OBSERVARE ŞI TERAPIE A COM PORTAMENTULUI VERBAL       

Nume şi prenume:*****

Scoala/clasa:*******

Diagnostic:Sindrom dislexo-disgrafic                                                                                

Rezultate la probele de evaluare a limbajului

Limbajul vorbit.Asimilare:

– vocabular limitat(substantive, verbe,adjective şi noţiuni spaţio-temporale);asociază cuvintele bazându-se pe experienţa proprie;

-slabă flexibilitate în alegerea cuvintelor

-cunoştinţe limitate de vocabular abstract;

-dificultăţi de metalimbaj;

-înţelege sensul propoziţiilor simple şi uneori confundă faptele importante cu detaliile;

-înţelege sensul propoziţiilor simple şi uneori confundă faptele importante cu detaliile;

LImbajul vorbit.Utilizare.

-limbaj expresiv limitat; nu indică timpurile

,pluralul;

-utilizează greşit gramatica;

-schimbă des subiectul;nu oferă suficiente informaţii interlocutorului;

-nu ştie să povestească.

Limbajul scris.

-Face raporturi greşite între limbajul vorbit şi cel scris(sunete şi simboluri;

-înţelege mai bine cuvintele auzite decăt cele scrise;

-nu utilizează contextul pentru a înşelege semnificaţia cuvintelor;

-lipsa prozodiei

face greşeli ortografice(nu are reguli de ortografie bine stabilite);

-omite conjugarea verbelor sau o utilizează greşit;

-construieşte greşit frazele;îşi organizează greşit povestirea ;prezintă ideile într-o manieră dezlânată;nu abordează ideile esenţiale.

-proastă organizare a paginii;deformări ale literelor, omisiuni,inversiuni, etc.

Forme ale terapiei recomandate

 

Ex.pentru discriminarea în combinaţii monosilabice ,bi,tri şi polisilabice,diftongi, triftongi,grupuri de consoane, silabe care se repetă 

,grupuri de litere:

      -silabe directe-indirecte ;

     -analiză fonetică şi grafică şi sinteza la nivel de silabă,cuvânt;

     -scrierea şi citirea cuvintelor mono bi şi trisilabice ;

     -formarea de silabe şi cuvinte prin adiţia unui element ;

      -scrierea şi citirea paronimelor;

      -compuneri de cuvinte din silaabe date;

      -completarea cuvintelor cu silabe care lipsesc

ordonarea silabelor pentru a forma un cuvânt cu sens;

      -scrierea şi citirea unor cuvinte care conţin diftongi,triftongi,grupuri de consoaane;

      -scrierea şi pronunţarea unor cuvinte care conţin pe”X”;

      -scrierea unor cuvinte care conţin doi de „ii”la sfârşit;

      – scrierea (şi citirea )unor cuvinte care conţin doi de „nn”şi  de „ee”;

     -scrierea şi citirea unor cuvinte cu”m” înainte de „p”şi „b”;

     -scrierea şi citirea cuvintelor ce conţin grupurile de litere: „ce-ci” „ ge-gi”, „che-chi”, „ghe-g  -scrierea duipă dictare a unor şiruri decuvinte structurate după:a-confuzia grafemelor similare

                              b-omiterea unor consoane

                             c-eliziunea unor vocale

                             d-cuvinte articulate şi nearticulate

-Ex. vizând discriminare propozişţiilor din texte urmărind:

            -acordul subiect-predicat;

            -concordanţa timpurilor;

            -exprimarea corectă a genitiv-dativului;

            -formarea şi dezvoltarea noţiunii de gen;

            -formarea deprinderii de adeosebi categoriile  

                gramaticale;

              -scrierea corectă a ortogramelor;

            -folosirea corectă a semnelor de punctuaţie.

-Ex pentru perfecţionarea citirii;realizarea unei citiri corecte, conştiente,expresive (conform programei).

-Ex. pentru acctivarea vucabularului pasiv,,îmbogăţirea vocaabularului şi formarea deprinderii de a se exprima corect gramatical.

(tipurile de exerciţii sunt arătate în programă).

 

 


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: